10.9 C
Kambja
Pühapäev, 08.09.2024

Arhiveeritud sisu!

Artikkel on rohkem kui nelia aastat vana ja ei pruugi olla ajakohane. Arhiveeritud ajalehe artikli sisu takkajärgi ei muudeta!

Vajalik võib-olla värskema teabega tutvumine!

EsikülgKoduvalla arhiivMeretaguse asi Kambja naisansambli osavõtul

Meretaguse asi Kambja naisansambli osavõtul

Pilt:

Kultuur meid hoiab: Kambja naisansambli liikmed suletud Tiirimetsa kooli ees, kus nüüd tegutseb sõrvelaste kodukultuuri selts Küünal. Foto: Ivar Siimo

Kambja naisansambli tegemistesse mahtus ka sel aastal pikem laulureis – 6. kuni 8. augustini käidi Saaremaal. Reisi ette valmistades seadsime oma eesmärgiks mitte ainult vaatamisväärsustega tutvumise, vaid ka kohalike lauluhuvilistega uute sidemete loomise ja nendega kooslaulmise.

Öömaja saime sõrvelaste kodukultuuri seltsi Küünal majas (endises Tiirimetsa koolimajas, mis tegutses aastail 1936–1988). Lahke seltsi perenaine Juuli Pihl, nostalgiline keskkond ja rikkalik kodukultuuri ja käsitöö väljapanek olid kindlasti teguriteks, et kogu reisi õhkkond ja meeleolu kõrgel hoida.

Kui esimene ühine õhtusöök koolimajas kulges ühislaulmise tähe all, siis teisel õhtul, pärast ühist kontserti kohaliku naisansambliga Leedikiri, korraldasime suurepärase kostüümidraama. Nimelt tekkis päeval Kuressaaret külastades idee täiendada meie ansambli rikkalikku kostüümivaramut veel originaalsemate hilpudega teise ringi poest. Asja tegi veelgi huvitavamaks tingimus, et uus kostüüm tuli võtta endale pimesi ühisest kotist. Kui uued rõivad endale selga sobitatud, oli vaja luua neile vastav roll ja esinemiskava. Igaüks sai oma loomingulisust näidata – ja küll oli vahvaid leide! Lõbu ühisest naljakast sõust ja tantsudest jätkus poole ööni. Kui hommikul oma ringsõitu jätkasime, ei olnud keegi väsinud. Kõiki oli tabanud hoopis mingi seletamatu energia.

Kolme reisipäeva sisse mahtusid uuenenud Pädaste mõisa külastus ja tutvumine Koguva külaga. Ääretult südamlik oli Laasu talu külastus, kus tutvusime lähemalt nii jaanalindude, nandude, emude kui kängurude eluga. Loomulikult olid programmis Saaremaa sümbolid – tuulikud Eemul, Anglas ja Ninasel. Saaremaa mitmekesise looduse pärlid – Panga pank, Sõrve säär ja selle tirp, Ohesaare pank ja kivikülv ning Kaali järv – pakkusid imeteldavaid vaateid.

Külastasime Saaremaa tuntumaid ja omanäolisemaid kirikuid (Muhu, Karja, Kihelkonna ja Kaarma). Loomulikult proovisime nende imekaunist akustikat ka oma lauluga.

Reisi lisaväärtusena lõime sidemed nii Leedikiri ansambliga – kelle Kambjasse ka külla kutsusime – kui ka erialased kontaktid Salme lasteaiaga, millega tutvumine pakkus võrratu elamuse mitte ainult meie laulvatele lasteaednikele.

Meie reisi õnnestumise eest oleme südamest tänulikud oma toetajatele – vallavalitsusele ning meie bussijuhile Ivarile.